Spørsmål og svar
Det hender våre kunder lurer på de samme tingene. Se listen under - kanskje du finner svar på det du lurer på der? Hvis ikke er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å sende en mail til webshop@dorothea.no, så vil vi hjelpe deg.
Hvordan blir jeg kundeklubbmedlem?
Du kan enkelt bli kundeklubbmedlem hos oss. Se link: https://bit.ly/3qGR0Ah . Det kan ta noe tid før man mottar velkomst-mail fra oss, da vår register oppdaterer seg hver time. Undersøk gjerne søppelpost om e-post fra oss er havnet der.
Hvordan melder jeg ut av kundeklubben?
Du kan når som helst melde deg ut av vår kundeklubb. I bunnen av hver nyhetsmail du mottar fra oss finner du link til hvordan du melder deg ut :-)
Kan jeg resevere varer på nettbutikken?
Om du har sett en vare du ønsker har du mulighet til å resevere produktet i 3 dager fra reservasjonen. Hører vi ikke fra deg innen fristen vil varen(e) automatisk legges ut for salg igjen. Send oss en e-post til webshop@dorothea.no for reservasjoner. Minner om at vår kundemail besvares hverdager mellom kl.08-16, stengt i helgene. Ved behov ta direkte kontakt via vår Facebook-side.
Har ordren mitt gått igjennom?
Du vil få ordrebekreftelse på mail fra oss og et pop-up vindu på skjermen rett etter at ordren er gått igjennom. Vær nøye på at du skriver inn riktig e-postadresse. Om du ikke får e-post, så sjekk gjerne spam-filter som blokkerer for automatiske e-postmeldinger. Har du ikke har mottatt ordrebekreftelse fra oss, har heller ikke bestillingen gått igjennom. Da kan du trygt legge inn en ny ordre uten å bekymre deg for at det blir bestilt dobbelt.
Jeg kommer ikke gjennom på telefon.
Vår telefontid er 10-14 hverdager tirsdager stengt. Noen ganger er det hektisk på lageret, men vi ringer opp igjen så snart vi har anledning. Husk at du kan nå oss på e-post webshop@dorothea.no - denne blir besvart fortløpende.
Hvor taster jeg inn rabattkoden?
Når du trykker inn på din handlekurv får du opp et felt under valgte varer "Bruk rabattkode". Skriv inn koden og trykk "Legg til rabattkode". Nå er handlevognen oppdatert med dine spesialpriser.
Jeg ikke får betalt med kortet mitt.
Vårt betalingssystem for kort har et sikkerhetssystem, 3D Secure, som sender deg til din egen banks betalingsløsning. Her krever noen banker at du bruker BankID for å gjennomføre kjøpet. Noen ganger feiler autorisasjonen pga. nettverksfeil eller andre problemer. Andre ganger kan det være så enkelt at man ikke har dekning på kortet, men nøyaktig hva som gikk galt får man ikke beskjed om. Sjekk gjerne med banken, prøv igjen senere eller annet kort, eller prøv en annen nettleser som Internet Explorer, Chrome, Safari eller Firefox. Husk at du også kan benytte Klarna.
Kan jeg hente i butikk?
Ja, du kan hente på vårt lager på Mosseporten, eller i vår butikk på Holmen senter. Skriv i merknadsfeltet om du ønsker å hente bestillingen på Holmen eller Mosseporten. Kryss av for "Hente på ..." som fraktalternativ. Du får en e-post med "Klar for henting" når din ordre er klar.
Din ordre må hentes innen 14 dager ved henting i butikk når ikke annen beskjed er gitt. Om den ikke hentes innen tidsfristen vil man bli belastet for uavhentet pakkegebyr (200,-) og ordren sendes tilbake.
Ved henting av møbler i butikk må varen hentes senest 3 dager etter levering på grunn av brannforeskrifter i våre butikker. Om ikke annen leveringsdato er avtalt og ordren ikke er hentet innen fristen vil man bli belastet for uavhentet pakkegebyr og varen sendes tilbake.
Om du har lagt inn en større møbelbestilling, er det dessverre ikke mulighet for å hente dette i våre butikker av praktiske årsaker. Da må du enten hente på vårt lager i Vestby eller få det hjemkjørt.
Hvordan kan jeg betale?
Vi tilbyr Klarna Checkout, hvor man kan betale med Mastcard, VISA eller faktura.
Når kommer pakken min?
Vi behandler din ordre så fort som mulig, innen 2 - 3 virkedager, avhengig av tidspunkt for bestillingen og pågang. Vi pakker og sender ut varer tirsdag og fredag. Har du dårlig tid må du gjerne skrive dette i merknadsfeltet, så skal vi hive oss rundt og få sendt pakken tidligere. Bestiller du i løpet av helgen vil vi behandle din ordre førstkommende mandag. Alle ordrer sendes med PostNord. Normal leveringstid er 1- 4 virkedager avhengig av hvor du bor.
Møbler har en leveringstid på 3-7 virkedager og sendes enten med vår egen sjåfør eller et privat fraktselskap. Man vil da bli kontaktet per telefon eller e-post for å avtale levering.
Hva koster frakten?
Vi har fri frakt på bestillinger av småvarer over 999 kr. Handler du for mindre er frakten fast på 99 kr.
Kjøp av større varer og møbler tilkommer ekstra frakt. Frakten koster fra 500 kr til 1000 kr avhengig av størrelse, vekt og postnummer pakken skal sendes til.
Det er kostnadsfritt å hente møbler på lageret i Vestby eller i våre butikker på Mosseporten senter eller Holmen senter.
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken på PostNord eller i en av våre butikker?
Pakken blir liggende på postkontoret i maks 14 dager, noe lengere i butikk. Hvis du ikke henter den i dette tidsrommet blir pakken automatisk returnert til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 200 + reell returfrakt for å dekke vår kostnader i forbindelse dette. Å ikke hente ut pakken er ikke det samme som å benytte seg av angretten.
Sender dere til utlandet? Aboard shipping?
Nei, desverre - no, niet, nein.
Det kommer ingenting opp på PostNord sider når jeg søker på kollinummeret?
Det kan dessverre ta litt tid før kollinummer blir registrert på Postens hjemmesider. Prøv igjen etter noen timer.
Hvor er pakken min? Jeg har ikke mottatt hentelapp eller SMS fra PostNord.
Søk opp pakken på PostNord.no med ditt sporingsnummer som er du fikk på mail av oss da pakken ble sendt. Hvis pakken har kommet frem kan du hente ut pakken ved å vise sporingsnummer og legitimasjon. Det er ditt lokale hentepunkt for PostNord som er ansvarlig for å sende ut hentemelding til deg når pakken er klar til henting, men dette gjøres manuelt og har de mye å gjøre kan det ta litt tid.
Kan jeg å bytte en vare til en annen?
Selvfølgelig kan du det! Du returnerer varen på vanlig måte, og vi krediterer varen slik at du får dine penger tilbake. Du bør da i mellomtiden bestille varen du ønsker slik at du ikke risikrerer at varen blir utsolgt. Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper og originalemballasje må ikke være fjernet fra produktet. Porto frem og tilbake må du betale selv.
Jeg ønsker å returnere min bestilling - hvordan går jeg frem?
Sammen med din ordre får du et returskjema. Her står alt du trenger å vite om bytte og retur. Sørg for at varene har alle merkelapper og er i originalemballasje. Viktig: IKKE benytt fraktetiketten som stod utenpå din pakke da denne bare sender pakken til deg selv en gang til. Deretter leveres din retur til ditt nærmeste PostNord utleveringssted. Vi behandler din retur så snart den er ankommet vårt lager.
Ved å benytte seg av vår ferdig frankerte returlapp tilkommer returfrakt på 90 kr. Dette blir lagt til når din retur er registrert og behandlet hos oss.
Du kan selvsagt velge annen sendingsmetode for din retur, da står du selv ansvarlig for din pakke inntil den er ankommet vårt lager.
Jeg har bestilt varer på nettbutikken, men ønsker å returnere til en av deres butikker. Kan jeg det?
Selvsagt kan du det! Vi kan dessverre ikke gi penger tilbake eller bytte til annen vare i våre butikker, men behandler din retur så raskt den har ankommet nettbutikk lager på Vestby. Husk at ved din retur må det medfølge returskjema som er ferdig utfylt med ditt ordrenummer samt varer som skal returneres.
Kan jeg kansellere en møbel-ordre?
Møbler går automatisk ut av lager fra tredjepart og kan derfor ikke kanselleres etter du har betalt. Ønsker du å kansellere et møbelkjøp må du derfor vente til du har mottatt varen, og deretter følge våre retningslinjer for retur og angrerett.
Er alle møbler på lager på Mosseporten?
Nei, dessverre. Vi har de fleste av våre møbler på fjernlager på Lørenskog. Våre møbler er bestillingsvare og det vil ta 2-7 virkedager etter bestillingsdato til sluttkunden har sitt møbel.
Jeg har bestilt møbel/møbler hos dere. Når kan jeg forvente å få varen/varene?
Møbler er bestillingsvare og normal leveringstid er fra 3-7 virkedager etter bestillingsdato. Noen av våre møbler er forhåndsbestilling. Disse er tydelig merket. Da tar man utgangspunkt i datoen oppført på produktet + 3-7 virkedager etter dette. Møbel-bestillingen blir levert av privat fraktselskap og vår egen sjåfør.
Vi sender ikke møbler til Svalbard og Finmark.
Jeg har bestilt møbel/møbler hos dere, men vil ikke ha det hjemlevert/hente enda. Hva gjør jeg?
Ikke noe problem! Huk av "Legg til kommentar" i handlekurven i vår nettbutikk og skriv inn ønsket leveringsdato så tar vi hensyn til dette :-)
Hvor kan jeg se møblene jeg finner på nettbutikken?
Vi har store møbel-utstillinger i våre butikker som er på Mosseporten og Holmen. Utvalget kan variere fra butikk til butikk, ta gjerne kontakt per mail webshop@dorothea.no om det er et spesifikt møbel du ønsker å se.
Litt om vedlikehold av møbler.
Møbler av tre og tekstil er laget for å brukes i mange år, men det krever vedlikehold for at det skal holde seg like pent. I produktbeskrivelsen på hvert møbel i nettbutikken har vi beskrevet hvordan man vedlikeholder møbelet. Vi har svært gode vedlikeholdsprodukter som også anbefales i denne omtalen. Ta deg tid til å sette deg inn i dette slik at du kan ha glede av møbelet år etter år.
Vi har skrevet ned gode tips og råd vedrørende vedlikehold og håper du avser noen minutter til å lese gjennom dette:
Vedlikehold møbler
Jeg angrer på kjøpet! Hva gjør jeg nå?
Da må du returnere innen 14 dager fra du har motatt pakken. Legg med angrerettskjema som ble sendt til deg på e-post sammen da pakken ble sendt fra oss. Fyll ut returskjema som kom med varene. Ved bruk av angreretten må varen være ubrukt, og merkelapper og originalemballasje må ikke være fjernet fra produktet. Bruk den ferdig frankerte returslippen som fulgte med din pakke og lever pakken til ditt nærmeste PostNord hentepunkt. Returproto koster 90 kr. Velger du å sende din retur på en annen måte er du selv ansvarlig for pakken inntil den er ankommet vårt lager.
Varen er blitt skadet under frakt!
Ta kontakt med oss så fort som mulig på e-post webshop@dorothea.no med bilder av både emballasjen og varen og oppgi ordrenummet. Vi kontakter deg igjen for å finne en løsning. Hvis du på allerede på posten oppdager at pakken er skadet, må du nekte du å motta, da vil pakken bli sendt i retur til oss. Men husk å gi oss beskjed slik at vi kan følge opp med Posten.
Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?
Vår feil! Ta kontakt med oss på e-post webshop@dorothea.no, så ordner vi returfrakt og ny vare omgående.
Hvorfor blir ikke mitt kjøp godkjent av Klarna?
Når du vil handle med faktura eller delbetaling hos Klarna blir en vurdering foretatt for å avgjøre om du kan handle for valgt beløp. Kredittvurderingen baseres på følgende tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos Klarna, beløpet du ønsker å handle for og ekstern informasjon som Klarna innhenter fra et kredittopplysningsbyrå. Det er altså en kombinasjon av flere ulike faktorer som avgjør om et kjøp går igjennom eller ikke. Dersom kjøpet ikke blir godkjent med faktura eller eller delbetaling, kan du selvsagt fullføre kjøpet med kortbetaling.
Jeg ønsker å melde meg av deres nyhetsbrev. Hvordan gjør jeg dette?
Du kan enkelt selv melde deg av vårt nyhetsbrev på mail. Skroll deg til nederst på mailen som du har mottatt fra oss. Der vil det stå følgende: "Meld meg av her". Klikk deg inn på linken og du er avmeldt vårt nyhetsbrev. Du kan når som helst melde på nyhetsbrevet igjen ved å gå innom vår nettside :-)
Jeg ønsker ikke lenger å motta SMS fra dere. Hvordan melder jeg meg av?
Send "DOROTHEA STOPP" til 26660
Vi tar forbehold om at feilprising kan skje på vår nettside.
Om det skulle være noen flere spørsmål så ta kontakt på webshop@dorothea.no, vi svarer innen 12 timer alle virkedager :-)